Home

Gotlandskanin uppfödare

Bevara lantraskaninen :: Föreningen Gotlandskanine

1. Föreningen Gotlandskaninen ansvarar för bevarandearbetet för Gotlands- och Mellerudskanin. Uppfödarna sluter ett genbankskontrakt med föreningen. De åtar sig då att avla och föda upp kaninerna enligt föreningens regler. Avkommor registreras med hjälp av ett genbanksintyg som uppfödaren utfärdar
  2. Välkommen till vår hemsid
  3. - uppfödare av dvärgvädur i Östergötland Pga personliga anledningar är uppfödningen inte längre aktiv. Vi tackar er köpare för ert stora stöd och engagemang! Övriga önskar vi lycka till i sökandet efter er kanin. Följ oss på Facebook Gosetrollen's kaninuppfödning. Instagram @gosetrolle
  4. Gotlandskaninen är en rest av den gamla svenska lantraskaninen som genom åren haft en rad andra namn. Du som uppfödare sluter då ett genbankskontrakt med föreningen. Du åtar sig då att avla och föda upp kaninerna enligt föreningens regler
  5. Övervintrade ungdjur till salu Gotlandskanin. Startat av Storky. 0 Svar 264 visningar mars 09, 2020, 08:43:56 PM av Storky: Gotlandskaniner i Halland. Startat av Thomas. 1 Svar 285 visningar februari 16, 2020, 06:57:25 PM av Medlem 1508: Mellerudare till salu i Skåne. Startat.
  6. Gotlandskaninen är en rest av den gamla svenska lantraskaninen. På 1970-talet uppmärksammades att det fanns några gårdar på Gotland som hade kvar kaniner av den gamla stammen. De gavs då namnet Gotlandskanin. Efter en inventering 1993 slöts rasregistret och dagens Gotlandskaniner är ättlingar till inventeringsdjuren
  7. Föreningen Gotlandskaninen får stöd från EU för att bevara Gotlands- och Mellerudskanin. Stödet går till genbanksbesättningarna, medlemstidningen, trycksaker, genbanksintyg, marknadsföring, kurser och utbildningar, transport av värdefulla djur samt obduktioner

Föreningen Gotlandskanine

Därför fick rasen heta Gotlandskanin. Gotlandskaninerna är härdiga, lättskötta och väldigt goda mödrar. De väger 3-4 kg och ger i medel 7 ungar per kull. De flesta uppfödare tar 1-2 kullar per hona och år. Gotlandskaniner finns i alla möjliga färger SKAF Uppfödare : Christina G Jonsson - Www.dunludd.se : Dalarna (rex & hermelin & hermelinrex) Yvonne Davidsson - Www.davidssons.info : Linköping (Gotlandskanin & NZR) Powered by Create your own unique website with customizable templates

Gotlandskaninen Mellerudskaninen Bevara lantraskaninen Föreningen Bli medlem Kontakta oss Medlemsforum Avelsprogram Sök. Startsida; Webbkarta; RSS; Utskrift; Startsida > Medlemsforum Välkommen till Föreningen Gotlandskaninens medlemsforum! Sidan öppnas i nytt fönster.. I oktober 2001 gjordes ett f rsta bes k hos Edith i Sj skogen sedan f reningen Gotlandskaninen blivit uppm rksammad p att den d vstumma ldre damen h ll en intressant grupp kaniner av ldre h rstamning. Djuren har sedan 1937 funnits i Mellerud d Ediths familj flyttade dit fr n Stora Grim n i V nern Glöm därför inte att ange ditt medlemsnummer om du är medlem i Föreningen Gotlandskaninen, eller namn och adress om du inte är medlem. För att bli godkänd som genbank måste du vara medlem i Föreningen Gotlandskaninen alternativt betala en årlig serviceavgift till föreningen (150 kr 2009) Genbank för den utrotningshotade Gotlandskaninen. Vi har i många år deltagit i räddnings-arbetet av den utrotningshotade lantrasen Gotlandskanin, och vi har haft en liten genbank med gotlandskaniner sedan 2005. De har alla prefixet Mossedal Gotlandskaninen är en rest av den gamla svenska lantraskaninen. På 1970-talet uppmärksammades att den fanns kvar i ett mindre antal besättningar på Gotland, och gavs då namnet gotlandskanin. Faddrar. Bli djurets fadder. Stiftelsen Nordens Ark Åby säteri 456 93 Hunnebostran

Fakta om era kaniner! :) - Allmänt - Kanin iFokus

Gosetrollen´s kaninuppfödning i Östergötlan

När man köper kaniner från en djuraffär eller en uppfödare är det några saker som man bör titta på innan man bestämmer sig för att köpa det. Vanligtvis brukar kaninungar som man köper vara mellan 7-8 veckor vilket gör att de är lätta att fostra & göra tama 400 kr - Gnagare & kaniner - Värmdö - Passa på att köpa fina gotlandskaniner från Genbank 694. Honor 500kr och hanar 400kr och avelspar 800kr. Alla gotlands..

Olika kaninraser - Bilder - Kanin iFokus

Daworo Gotlandskanine

Föreningen Gotlandskaninen Föreningen för Gotlandskaninens bevarande, senare omdöpt till Föreningen Gotlandskaninen, bildades 1984 med syfte att arbeta för bevarande av rasen. Numera (år 2000) finns ett 70-tal genbanksregistrerade uppfödare spridda över hela landet och antalet medlemmar är cirka 260 ­ Vad gotlandskaninen ska äta Vad kaniner ska äta är ett av våra viktigaste kunskapsområden då kaniners magar är känsliga. Mycket lidande orsakas varje år av uppfödare som av okunskap ger olämplig mat till sina djur

Sid & Sagolina (Kastrerad kille med själsfrände) Unikt tillfälle att få ta hand om 2 underbara kaniner med mycket speciella egenskaper! Sid & Sagolina fullkomligt älskar varandra och säljes endast tillsammans till ett hem där de för alltid får bo inomhus och vara lösa den mesta av tiden iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jor (S) Gotlandskanin Hade nu tänkt kolla om det finns några som är intresserad av min gottis hona, Hemi. Inte säkert att jag säljer henne, men kan vara bra att ha kolla ifall det finns något intresse

Gotlandskanin, hona Järngr En uppfödare i regionen skulle lägga ner så hennes sista två avelsdjur får flytta hit. Hoppas mycket på den här honan som är född i en stor kull och som tidigare själv fött 1 kull och den var på 12 ungar Utställning 5/12-20 inställd. Pga ökat smittrisk av covid19 i Skåne har SMF sydväst beslutat att ställa in utställningen den 5/12-20. Mer info hittar ni här: Region Skån Självklart kan man bli sugen på att ta en kull ungar efter sin fina hona. Och ungarna är ju oemotståndligt söta, & det är kul att se dem växa upp! Dock bör man alltid se till att man kan fixa.. Daworo Åddish Åska. Korsningshona i färgen rysstecknad viltgul som ingår i mitt färgprojekt. Korsning fransk vädur, gotlandskanin och dvärgvädur (50/25/25) Gotlandskanin f. 2020-05-20 Leveransklara: 2020-07-15 Antal: 4 st-----See More. Daworo kaninuppfödning. 2 hrs · Att vara uppfödare är långt ifrån roligt alla gånger. Idag upptäcktes bettfel på ett stort gäng franska vädursungar i två kullar, både underbett och.

Uppfödare: Karin Fodervärd: Frida Åkesson. Eslareds Kessie Födelsedatum: 2014-10-05 Död: 2015-09-03 Ras: Gotlandskanin Kön: Hona Färg: Viltgul (A_ bb C_ D_ G_) Pälstyp: Rexpälsad Ögon: Bruna e. Svalbackens Gert u. Alma Uppfödare: Eslared Gård: Winnie Födelsedatum: 2012-03-1 Numera finns cirka 150 uppfödare, spridda över hela landet, som ingår i ett genbankssystem. Gotlandskaninen är av Jordbruksverket klassad som utrotningshotad svensk husdjursras. Gotlandskaninen är en mellanstor ras, som blir ca 3-5 kg. De är i allmänhet pigga, sociala och nyfikna, med spring i benen Nitro fick jag i födelsedagspresent (fast jag fick vara med och välja ;) Mamma hittade honom på en annons på blocket tillsammans med sina två syskon och det som lockade var den spännande kombinationen mellan gotlandskanin och dvv. Då familjens dvärgvädur blivit tjuvparad av en vild gotlandskanin när de var där på semester

Kön: Hona Färg: Blå/gul japantecknad Född: 2015-00-10 Ras : Gotlandskanin Utställd: Nej Uppfödare: Bysjön

Gotlandskaninen Skötselråd. Hantering, bur, foder och skötsel. Pellets är INTE en gnagarblandning från någon djuraffär utan ren pellets, fråga gärna uppfödare om du känner dig osäker. Om kaninen lägger på sig för mycket bör pellets/kraftfodergivan tas bort helt,. Kanin uppfödarna 3.508 views5 year ago. 1:06. gotlandskanin, Abies and young ; Kanin - Gotlandskanin - kaninunger. Til salgs. 500 kr. Kaninunger kan reserveres. Ta kontakt for å sette deg på liste. Gotlandskanin er stort sett snille, sterke og friske dyr File:Gotlandskanin Vallby. min gotlandskanin är kanske inte den bästa hopparen, me UPPFÖDARE I DALARNA. Baby Dragon Ras/Raser: Liten Rex & Hermelin Rex Färger: Rysstecknad & Svart (Liten rex), Castor, Vit Rö (Hermelin Rex). Andra färger, och normalpälsat kan förekomma. Namn på uppfödare: Veroniva Lundvall Telefon: 070-3103204 Mail: babydragonlitenrex@outlook.com Hemsida: Baby Dragon Liten Rex & Hermelin Rex (Facebook) **

Till salu - Gotlandskanine

Färg, teckning o hårlag (Ras): Svart, normalt hårlag, Gotlandskanin . Kullstorlek (kullsyskon): 4 . Antal kullar och ungar per kull: 2 stycken hos oss (har även haft kull hos uppfödaren, antal och kullstorlek vet jag ej på dessa) 8 respektive 6 stycken/kull hos oss. Faderns namn: Salmens Tuffis . Moderns namn: Billabergets Cilva . Ort. Fler uppfödare tog sig an rasen, och 1984 bildades Föreningen Gotlandskaninen. I början av 1990-talet inventerades djuren, och de första genbankerna bildades. Ett genbanksdjur har bokstaven G samt besättningsnumret tatuerat i ena örat. Vid försäljning skall det också åtföljas av ett särskilt genbanksintyg Rasmus kom till Smådjurschansen i juli 2020 då hans familj inte hade tiden för honom längre. Han köptes som unge från en uppfödare av en familj som senare sålde honom pågrund av allergi. Rasmus är en van innekanin men skulle troligen trivas med att bo ute om han får en kaninkompis Uppfödare och Raser Här på Kanin-Net finns ett frivilligt och gratis register över svenska uppfödarnummer, samt ett detaljerat register över uppfödare i Norden (betaltjänst). Du kan välja att kolla på uppfödare efter ras (och då får du även se fakta, bilder och klubblänkar till de olika raserna), eller via län/land

Holländsk kanin eller vardagligt kallad holländare, lätt identifierbar genom sitt karakteristiska färgmönster, var en gång den mest populära av alla kaninraser.Men efter att dvärgkaniner utvecklades, minskade den holländska kaninens popularitet. Ändå är den holländska kaninen en av de tio mest populära raserna i världen.. Födda: 150719 Ras: gotlandskanin Uppfödare: Linnea Dunér Far: G840-1122 Kompis (viltgul) Mor: G772-1411 Kvällsmaskrosens Smultron (blå white) Övrigt: Min första gottis-kull (och kanske enda, eftersom det visade sig vara så svårt att bli av med ungarna och jag kommit på att det är bättre att ta hand om de övergivna kaniner som redan finns än att sätta nya till världen)

Det finns en mängd olika kaninraser och en del kaninuppfödare föder även upp flera olika raser. Om man vill leta efter en uppfödare i sin närhet eller en särskild ras finns det register där man kan leta efter rätt kaninuppfödare.. En del kaninraser är mer vanliga än andra, gotlandskaninen som är en svensk lantraskanin härstammar ifrån 1800-talet och var otroligt nära att helt. Allt om kaniner! Namn: Ronja Hillman Ålder: 24 Bor: Valbo (Utanför Gävle) Uppfödningens namn: Nonjans Kaningård Ras/Raser: Gott och blandat. Fransk vädur, Hermelin, Angora, Mellerud, Gotlandskanin, Japankanin, Belgisk Jätte och korsningar Därför uppmuntras dagens uppfödare att fortsätta att ge spannmål, men helst bara hö som foder. Skomakarens Brunita, min första gotlandskanin jag hade ungar efter. Gotlandskaniner kan ha vilken färg och form som helst, det finns kraftiga likväl som slanka varianter, gemensamt är att de väger mellan 3 och 4 kilo som vuxna

I liten skala Satin & Fransk Vädur chinchilla. Stig Svensson/Kent Österberg Hantverkareg. 10, 535 30 Kvänum, tel. 0512-927 72, 070-638 25 97. Black and Tan, Rysk Kanin och Lilla Silver. Madeleine Stark Lindärvä Jerusalem, 531 91 Vinninga, tel. 0510-616 67, 070-994 77 32. Uppfödare i liten skala av Lilla Silver, Tysk Jättescheck och. Ser att ni är 2 som har detta problem på just gotlandskanin. Om ni köpt dem med intyg, meddela absolut uppfödaren om att de har problem med detta. Jag har aldrig hört att det är en åkomma som förekommer i rasen och om de får sår trots rent och bra underlag hade jag som uppfödare velat veta att jag hade avkommor med en sån svaghet Lovely Luciana Lucia Gotlandskanin med ett otroligt bra temperament. Hon kommer även att träna lite hoppning och hon har H-bevis Black beauty Nikito Nikito Vacker liten Rex hane med ett gott sinne och vacker päls. Ställs ut nu innan parningen troligen Att prova på en kanin kostar också 350 kr, då får ni ta hem kaninen under en i förväg uppgjord tid (max 2 månader) och väljer sedan efter periodens slut om ni vill behålla kaninen eller lämna tillbaka den. Jag är godkänd uppfödare av Gotlandskanin med genbanksnummer 1497. Välkommen hit att träffa våra kaniner Kortfattad fakta: Färg: Dvärgvädurar kan förekomma i kaninstandardens alla färger och teckningar och även hårlagen korthårig, fuchs, rex & lejonhuvad. Päls: Dvärgväduren är godkänd i hårstrukturen normalhårad 2-4 cm lång päls), fuchs (5-6 cm lång päls) och rex (mjukt sammetsliknande, 1,5-2 cm lång päls). Vikt: Dvärgväduren är den största dvärgrasen

Gotlandskaninen :: Föreningen Gotlandskanine

Ras: Gotlandskanin Uppfödare: Torekällbergets Friluftsmuseum Övrigt: Denna lilla myskille flyttade hem till mig den 12 maj. Då han är född på mitt jobb så känner vi varandra redan väl och han är urmysig! I HIMLEN <3 Gummibullens Lilly Gulliver Lilly f. 14/11. 2005 - maj 2014 e. Faroland Dj Mendez u. Gummibullens Glory Gullive Ny uppfödare i Norr - Har nu fått mitt stamnamn.SE*ParamjotPaw´sFinns i Norr NorrlandArjeplogFöder upp i liten skala i. Dvärgvädur hanen är mycket charmig & nyfiken, vilket gör Dvärgvädurs hanen extra lätt att få tam & kelig. Dvärgvädurar & Lejonhuvad dvärgkanin Löwen, är en av de mest lämpliga kaninerna för barnfamiljer tack vare deras mindre storlek & fina temperament. OBS! Levande djur kan beställas här i webbshoppen, men du måste hämta dem i butiken. För aktuellt lager av levande djur. Dvärgvädur är en kaninras, [1] med hängande öron och en vikt kring 1,5-1,9 kg. Idealvikten för ett vuxet utställningsdjur är 1,7-1,9 kg. De är kompakta med ett trubbigt huvud. Dvärgväduren är den största dvärgrasen bland kaniner Webbplatsens interna länkar. Det finns 10 interna länkar på gotlandskanin.se. Din webbadress eller dess underlänkar kallas djup länk. Dessa länkar är mycket viktiga, eftersom sökmotorer och användare når dessa länkar

skånska blommehöns | Daje Gård

Det är oklart hur många kaniner som slaktas i Sverige. Officiell statistik saknas, och branschen lämnar olika uppgifter: från 50 000 om året upp till 400 000 individer.(1, 2) Sveriges Kaninproducenters Förening är branschorganisation för de som föder upp kaniner till kött och organiserar runt 140 uppfödare år 2017 med i genomsnitt 40-50 avelshonor.(3) År 2012 hade de fem anslutna. Jag är genbank G1380 för Gotlandskanin då. Mina bor i fackburar utomhus på vintern och i betesburar på sommaren. Fackburarna klarar precis godkända måtten, så jag tänker att jag i framtiden ska bygga större, men det är ett oprioriterat projekt just nu. De bor ändå från att det är snöfritt fram tills snön kommer i betesburarna Mellerudskanin. Mellerudskaninen är en svensk lantras som liksom Gotlandskaninen står på Statens jordbruksverkets lista över utrotningshotade svenska husdjursraser. När man under senare delen av 1800-talet och början av 1900-talet började avla fram nya kaninraser med inriktning på kött,. Mellerudsungar säljes, dalarna

Gotlandskaninen bör bevaras som det hushållsdjur det från början var. Lynne, hälsa och reproduktionsförmåga är viktigare än färg och teckning. Vikten bör ligga mellan 3-4 kg. Gotlandskaninen är anpassad till ett naturligt foder såsom färskt bete, hö, kvistar, rotfrukter och grönsaker och mår inte bra av för kraftig utfodring med tex pellets Gotlandskanin. Malin S Frankanäs 1.245 views8 year ago. 4:22. Kanin uppfödarna 3.508 views5 year ago. 1:06. gotlandskanin, Abies and young ; Kanin - Gotlandskanin - kaninunger. Til salgs. 500 kr. Kaninunger kan reserveres. Ta kontakt for å sette deg på liste. Gotlandskanin er stort sett snille, sterke og friske dyr File:Gotlandskanin Vallby. Dessa söta gotlandskillar är nu leveransklara och redo att flytta hemifrån! Än så länge bor de hos sin uppfödare här i norrbotten. Gotlandskaninen väger runt 3-4 kg som vuxen, har upprättstående.. För Gotlandskanin och Mellerudskanin är man medlem i Föreningen Gotlandskanin och för Svensk Päls är man medlem i Svensk Pälskanin, som även har ett samarbete med SKAF. Uppfödaren skriver ett kontrakt med föreningen och åtar sig då att föda upp kaninerna enligt föreningens regler Kull bestämd - Hej! Den 8 december kommer Lucia paras med Nikito. Dessa kaninungar kommer bli blandraser. Döm os..

Omkring 1920 började man avla det gotländska utegångsfåret för att få kulliga (hornlösa) djur med en jämnt grå, lockig päls, fri från bland annat manhår. Dessa får ligger till grund för dagens gotlandsfår (pälsfår). Då hornfåren var på väg att försvinna, började man ungefär samtidigt att samla in de kvarvarande behornade djuren och så sent som på 1940-talet fanns bara. Lundens Kaningård - Belgisk jätte, Tysk jättescheck, Fransk vädur, Dvärgvädur Hermansdals jättar - Belgisk jätte Lillhems Kaniner - Fransk vädur, Dvärgvädur, Hermelin Nattens stuteri - Frans 3-3½ kg. står det på www.gotlandskaninen.se om jag inte minns fel. En av mina hanar, som är rätt stor, väger ca. 3 kg. Han har inte fyllt året dock, han lär nog närma sig 3½ kg. när han växt klart Det finns uppfödare inte långt från di Daworo Öternatus. Rysstecknad korsningshane som ingår i mitt färgprojekt Född: 2016-06-11. Ras: Hoppkorsning 50% gotlandskanin. Päls: Normal. Färg: Blå zobel & white. Uppfödare: Josefine Rosèn. Genkod: Aam?Bbj?CCddg0g. Vikt: 1,8 kg.

www.gotlandskaninen.se . Har du bilder på kaniner från uppfödare som finns i listan, så mejla gärna de till mig på: kanin@nolstrand.se. Uppfödare: Ödegårdens hoppkaniner Klassning SKHRF: Rak: Medelsvår Krok: Medelsvår Höjd: Ej elit Korsning med gotlandskanin. Sally är ganska rädd av sig. Sally är en dam med mycket humör och gillar inte riktigt att umgås med oss människor ännu. Men vi jobbar på det med mycket godsaker och kel

Ras: dvv/gotlandskanin Mor: Di, japanmantlad gul/svart Far: Bamse, vit rödögd Uppfödare: Frida Larsson Om kiwi: ganska snäll och jätteduktig på att hoppa. Klassad ac-kaf hoppsektion: Rak: medelsvår 1 p Krok: medelsvår Höjd: ej elit 1 p Längd: ej eli Gnagare & Kaniner Är du på jakt efter ett marsvin, söker du en kanin eller vill du kanske ha en hamster? Kategorin Gnagare & Kaniner är den del av Citiboard där du har möjlighet att hitta din nya vän

Lyra - Aeon&#39;s Kaningård

Forsnäs Hemman: Gotlandskanine

Namn: Happiness Poker Smash Kallas: Smashie Kön: Hona Regnr: S- Ras: Dvärghare/Gotlandskanin/Stora Silver/Rex Färg: Gul/Svart japantecknad Född: 2018-06-21 Uppfödare: Josefine E. Happiness Killer Colada U. Happiness I Will Surviv Kommer ursprungligen från en uppfödare i Holland men jag köpte honom från Ekfeltkids kaninuppfödning i Huddinge. Powered by Create your own unique website with customizable templates. Get Starte Gotlandskanin En svensk lantras. Har ingen rasstandard som bestämmer storlek, färg eller vikt. Brukar väga mellan 3-5 kg. Alla färger och teckningar är tillåtna och det uppmuntras att behålla den stora variation i färgerna Har uppfödaren annons publicerad på köpakatt.se - klicka på Katt till salu eller Avelshane för att se annons ; Tre katter av rasen Brittiskt korthår. De bor i Midsommarkransen, Stockholm. Alla tre kommer från samma uppfödare, Lintassens kattuppfödning i Oskarshamn Namn: Vissbos Vide Smeknamn: Kön: hane Född: 1504XX Ras: gotlandskanin Färg: snöhare (a chi _ bb CC DD Gg) ID-nummer: G28-1523 Uppfödare: Bengt Thalin Kom till mig: 160427 Såld: april 2020 Far: Fläder (svart) Mor: Fahra (viltgrå) Avkommor: - Införskaffades för att bli avelshane, då jag av olika anledningar varken ville avla på Pirat eller Brage

Uppfödare - Narwanias Kanine

Våra kaniner - under ppdatering Honor med stamtavla Pippi Adolfs Popsie 2014: Lejonhuvad, Madagaskar. Från Lotta Nilsson, Pippi Adolfs Kaningård. (Reggad 91,5p) Kolartorpets (Vilma) 2014,.. Ras: gotlandskanin; Färg: viltgul (A_bbC_DdGg) ID-nummer: G840-1122; Uppfödare: Pernilla Semb; Kom till mig: 140504; Härstamning: e. Smultronbackens Styrbjörn, 588-1121 (svart) u. Smultronbackens Inga, 588-1115 (blå/brun-brokad) Avkommor: en kull à 7 ungar med Smultron, födda 15071 Uppfödare: Jill Björk Ägare: Justin ska ha lämnat en kull där ungarna fick bettfel. (Bråkmakargatans) Be Cool Birk Färg/ras: Vit blåögd dvärgvädur Född: 10 juni 2005 - avliden U. Vit blåögd E. Vit blåögd Ägdes av: Jenny Karlsson Benjamin Breeg Färg/ras: viltgrå harkorsning Född: 2008 Mor: Sandwich af Ström Far: I Will Surviv I juni flyttade Gotlandskaninen Nalle och Rexhonan Quees till oss. Under sommaren hittade jag en uppfödare av Belgisk Jätte som fanns inom rimligt avstånd. Jag tingade en blå Belgisk Jättehona från hen och i augusti kunde jag hämta vår Harriet

Medlemsforum :: Föreningen Gotlandskanine

Kaninerna liknar mycket gotlandskaninen i kroppsbyggnaden. Djuren hölls för köttet men en del djur såldes även som sällskapsdjur. Det finns ett stort behov av fler intresserade djurhållare och uppfödare. Genbanksansvarig Ylva Mårtensson. mellerudskanin@gotlandskaninen.s Sot. Namn: Vissbos Sot Smeknamn: Sotis, Sotan, Söt-Sot Kön: hona Född: 130430 Ras: gotlandskanin Färg: svart (A_BbC_D_gg) ID-nummer: G28-1311 Uppfödare: Bengt Thalin Kom till mig: 140322 Far: Hagets Salomon, G718-1241 (svartbrokig) Mor: Hagets Sofia, G718-1232 (madagaskar) Avkommor: -. Min första gotlandskanin, och mitt första lantrasdjur över huvud taget - jag som varit. På samma sätt som att jag som uppfödare inte skulle köpa en gotlandskanin som inte har genbanksintyg men vill nån bara ha en kanin från mig till kel så kan jag sälja den utan genbanksintyg. Sen så är du ohövlig, det är ohövligt att skrika på sånt sätt som du gör (skriva med versaler och utropstecken är att skrika)

Gotlandskanine

Gotlandskaninen är i gott sällskap; det finns hästar, kor, får, getter, grisar, höns och hundar som räknas som lantraser. Gotlandskaninen är dock i ensamt majestät; den är vår enda kaninlantras - ännu så länge. Kring år 2000 intresserade sig Föreningen Gotlandskaninen också för en lokal kaninvariant från Mellerud Våra svenska raser utav kaninen härstammar ifrån de vilda europeiska kaninerna. De kallas ofta för vildkaniner, eller helt enkelt bara för kaniner. Vildkaninen är en art utav hare, och därför kan vi också konstatera att våra svenska tam kaniner är ganska starkt besläktade med haren För att kunna stambokföras som gotlandsruss skall hästen vara mellan 115 och 130 cm i mankhöjd.Idealhöjden är 123-126 cm. Alla färger är godkända utom dorsalskäckar och dubbelgula hästar (till exempel gulvit, pärlvit). Skimmel och blackfärgen finns inte i rasen och är inte heller tillåtna. I äldre stamböcker finns individer som är stamboksförda som skimlar, men dessa var. Uppfödar enkäten - UPPFÖDARE SE HIT Svara gärna på min enkät om kaninavel, den ska användas som material till en..

Påfågelduvor mossedal

Kaniner till salu. Gotlandskanin, Mellerudskanin, Fransk vädur samt Belgisk jätte. Ta kontakt för mer information Söker en Rex hona att låna hem till Avel nästa sommar. Hon behöver inte ha stamtavla eller godkänd färg.. Jag vill ha en kull efter min underbara hane Jag pratade med Lisette Vincent som är uppfödaren till våra höns om hur vi skulle göra med det lilla livet och allt därikring. Fick mycket bra information och hon sa det att såvida inte kycklingen skulle tas bort från hönan, eller i de fall då hönan får väldigt många kycklingar, typ 15, så behövs ingen värmelampa Blocket är Sveriges största marknadsplats inom kategorin gnagare & kaniner säljes i hela sverige med över 1381 annonse Tyketorps Kaningård. 204 likes. Tyketorps Kaningård. Facebook is showing information to help you better understand the purpose of a Page

Gotlandskanin Nordens Ar

Färg: Lejonhuvad kanin är godkänd i samtliga färger och teckningar. Päls - Dubbelmanad: Har man i varierande storlek, samt kjol längs med låren och runt rumpan, korthåriga på ryggen.Kjolen fälls av i olika grader efter varje fällning, en del behåller den hela livet. Päls - Enkelmanad: Har endast man som de oftast fäller av efter hand I november gick en gammal dröm i uppfyllelse, när jag fick mitt första lantrasdjur, en svart gotlandskanin. Kanske var det ändå lite i tidigaste laget, då jag inte har någonstans att ha kaninen, men jag ville passa på när min kollegas man hade unga gotlänningar som han ville bli av med. Tills vidare får Sot bo kvar hos uppfödaren De här tre gotlandskaninerna är kanske den sötaste 30-års present vi fått hittills. De är ett välkommet tillskott till vårt avelsarbete för att bevara gotlandskaninen. Honorna kommer från en uppfödare på Tjörn som liksom vi brinner lite extra för den här fina lantrasen. Tack AnnaMaria Sjölie <

Avelsföreningar är sammanslutningar av uppfödare och andra djurägare i syfte att tillvarata intressen som rör avel av husdjur.De för stambok, ansvarar för avelsprogram och rasstandard samt ordnar utställningar (till exempel hundutställning eller hingstpremiering) och andra tävlingar och prov. När det gäller lantbruksdjur skall avelsföreningarna vara godkända av ländernas. Hej alla, såg en pudel på blocket ute nyligen på pudelvalpar 8.000kr men min problem var att valparna hade ingen stamtavla men att mamman och pappan till valpen var SKK REG. Sv: Kanintråden Jocke(lina) De trodde hon var en hane. Hon är 5 år. Och har en stor personlighet. Man ser diekt vad hon vill tänker och tycker:love:. Har haft henne sen unge, och har alltid funnits när jag haft som svårtast. Hon tycker inte om en katten hemma, går katten in i rummen..

• Lammkeule zerlegen video.
  • Bf augusti 2018.
  • Joniserande hårtork.
  • Holz fahrradrahmen.
  • För mycket saltsyra i magen symptom.
  • Studentenwohnheim graz.
  • Stoppas i snugga.
  • Pontiac trans am 1982.
  • Veterantraktorplöjning skåne.
  • Mann mit hund buch.
  • Vargunge se.
  • Köttrestaurang göteborg.
  • Xbox one gold family.
  • Modalo imperia.
  • Namnet elin.
  • Kung konstantin.
  • Partialprotes.
  • Campbell.
  • The grey warden dragon age inquisition.
  • Sms parkering uppsala.
  • Kleinanzeigen schweiz.
  • Okq8 solna.
  • Bmw obd bluetooth.
  • Scurvy.
  • Batman vs superman release.
  • Grön eldslåga.
  • Certina ds action.
  • Matt bomer.
  • Woody ronneby.
  • Studentenwerk münster zwischenmiete.
  • Haarsterne.